قرمز
پیشتر به این نتیجه رسیدیم که رنگ قرمز و خطر به هم مرتبطند، اما چند حقیقت شگفتانگیز دیگر نیز در مورد نحوهی تأثیر این رنگ بر رفتار ما وجود دارند. مثلاً، پوشیدن لباس قرمز میتواند به نفعتان باشد. درمطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، مشخص شد که پیشخدمت هایی که قرمز پوشیده بودند، بین ۱۴.۶ و ۲۶.۱ % بیشتر از آنهایی که لباسهایشان به رنگهای دیگر بود، از مردان انعام دریافت میکردند. رنگ قرمز جذابیت زنان را افزایش میدهد. قرمز سطح نگرانی را نیز افزایش میدهد، بنابراین ورزشکاری که حریفش لباس قرمز به تن دارد، تمایلش به شکست بیشتر است و دانش آموزی که قبل از امتحان در معرض رنگ قرمز قرار گرفته است، عملکرد بدتری دارد. اگر قصد حراج محصول خود را دارید، آن را در مقابل پس زمینهای قرمز قرار دهید. پژوهشگران دانشگاه شیکاگو دریافتهاند که مصرفکنندگان در حراجهای آنلاین، زمانی که جنس مورد نظرشان در برابر پس زمینهای به رنگ قرمز قرار بگیرد، تهاجمیتر عمل میکنند.
زرد
روانشناسان رنگ مانند آیسمن و رایت، زرد را “قوی ترین رنگ” نامیدهاند، زیرا آن را با هیجان، عزت نفس و خلاقیت مرتبط میدانند. احساسی که به عقیدهی بیشتر افراد با زرد رابطه دارد، شادی است. به همین دلیل است که این رنگ با کمدی، امید، و خوشبینی عجین شده و ما در روزهای آفتابی و صاف خوشحالتر هستیم. به همین دلیل ایموجیها زرد هستند.
سبز
رنگ زیبای جنگلهای باشکوه، اپلیکیشن تلفن در گوشی هوشمند شما و آن ماژیک هایلایت که در بستهی چهارتایی دارید و هیچوقت از آن استفاده نکردهاید. روانشناسان دریافتهاند که رنگ سبز میتواند خلاقیت را بالا ببرد. آنها همچنین فهمیدهاند که سبز با تفکر پیچیده و سطح بالا و همینطور آرامش، تمرکز درونی و رفتار آرام همراه است.
آبی تیره
این رنگ اعصاب کسانی را که در معرض آن قرار گرفتهاند، آرام میکند و علاوه بر آن، چند اثر عجیب دیگر روی مغز و بدن دارد. بین رنگهای آبی تیره و افکار روشن رابطهای پیدا شده است. به همین دلیل، در ژاپن از این رابطه بهره بردهاند و در خیابانها چراغهای آبی نصب کردهاند تا از بروز جنایت در برخی خیابانها و همچنین خودکشی در ایستگاههای راهآهن جلوگیری نمایند. با این روش دیگر کسی در ایستگاهی خاص که به لامپهای آبی مجهز شده بود، اقدام به خودکشی نکرد و شمار جنایتها نیز در مناطقی با نورپردازی آبی کاهش یافت.
ارغوانی
ارغوانی تأثیر برعکس بر ماهیچهها دارد و به جای شل کردن، آنها را منقبض میکند. زنان معمولاً رنگ ارغوانی را در فهرست رنگهای مورد علاقهی خود قرار میدهند، در حالی که مردان کمترین علاقه را به آن نشان میدهند.
صورتی
در یک بررسی در سال ۱۹۷۹، زمانی به این تأثیرات شگفتانگیز پی بردند که زندانیها را در سلولهایی با رنگ صورتی روشن قرار دادند. فوراً از پرخاشگری زندانیها کاسته شد و ماهیچههای آنها آرام شدند. احساس بیقراری و ناامیدی آنها نیز به طور معناداری کاهش یافت. امروزه، ۲۰ درصد از زندانهای سوییس دست کم یک سلول صورتی برای زندانیان سرکش خود کنار گذاشتهاند.
سفید
آیا می دانستید که مردانی که لباس سفید بر تن دارند جذاب تر به نظر میرسند؟ پژوهشی که در سال ۲۰۱۰ انجام شد نشان داد زنان مردانی را که یک تیشرت سادهی سفید به تن داشتند، جذابتر از دیگران میدانستند. این مفهوم شبیه همان موردی است که مردان زنان سرخپوش را جذابتر مییافتند. پژوهشگران همچنین پی بردهاند که سفید میتواند ملال آور باشد.
سیاه
سیاه رنگی است که هر نوجوان مضطربی در استفاده از آن زیاده روی میکند تا از این راه تمام نگرانیهای نوجوانی خود را نشان دهد. سیاه در واقع به معنی فقدان رنگ است. در کودکی از آن میترسیم، اما در بزرگسالی سیاه میپوشیم تا خود را باریک اندامتر نشان دهیم. جالبترین تأثیر رنگ سیاه این است که میتواند شما را پرخاشگرتر کند. ما تمایل داریم رنگ سیاه را به مرگ و شیطان ربط بدهیم. مردم تمایل بیشتری به پرداختن پول برای محصولاتی دارند که در محیطی به رنگ سیاه، مثل فیلم تبلیغاتی یا بیلبورد سیاه و سفید، تبلیغ میشوند.